12 Kasım 2010 Cuma

maske tahliyenin önemi


Bildiğiniz üzere dalış eğitimi alırken maske tahliye, maskesiz yüzme, regülatör çıkarma, çimlenme gibi dalıcı adaylarını zorlayıcı beceriler gerçekleştirilir ve sonrasında da bu beceriler bir daha yinelenmez. Benim size tavsiyem her dalışta emniyet beklemesi yaparken maske tahliyesi yapmanız. Böylelikle suyun altında çok daha kendinize güvenli ve rahat olacaksınız. Geçenlerde dalış esnasında dalış liderim maskemi çıkarmamı istedi ve ben korktum, 2 yıldır bu beceriyi tekrarlamamıştım ve maskeyi çıkartınca kendimi nasıl hissedeceğimi bilemedim. Maskeyi çıkartınca nefes almakta sıkıntı çektim. Bunun üzerine dalış hocam bir şnorkel almamı ve başımı suya sokarak maske takmadan ağzımdan nefes alıp burnumdan nefes verme egzersizini yapmamı istedi. Yaklaşık 1 saat kadar bu egzersizi yineledikten sonra maske tahliye konusunda kendime güvenim arttı:) Bu çok basit bir egzersiz ve ihmal edilmemesi gerekiyor çünkü dalışta en ufak bir paniğin sonucu ağır olabilir, bunu asla göz ardı etmemek gerekiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder