19 Kasım 2010 Cuma

karides mağarası


Kaş'taki Karides Mağarası uzun süredir dalmak istediğim ancak bir türlü dalamadığım bir magaraydı geçen haftaya kadar!! geçenlerde inanılmaz bir şekilde Karides Mağarası denk geldi ve bana da oraya dalmak düştü:) tekneden dalış bilgisayarı ödünç aldım bu da dalışın her dakikasını kontrol etme olanağı verdi bana. dalis 30-35 dakika kadar sürdü ve hayatımın en zor dalışıydı. 4 kişilik bir ekip olarak dalışı gerçekleştirdik. teknden suya atladık, bcdleri boşaltıp aşağı
inmeye başladık. ilk 10 dakikada mağaranın ağzındaydık. mağara 40 metrede başlıyor ve içeride derinlik 45 metreyi buluyor. mağaraya giriş inanilmaz güzellikte, kapının ağzından sarkan ipler inanilmaz mistik bir görüntü oluşturmakta. en yakın zamanda fotoğraf makinesi edinmem gerektiği gerçeğini bir kez daha yüzüme vurdu bu dalış.
mağarada sanırım 10 dakika kadar kaldık. magaranin içi son derece karanlık ve bizim de fenerlerimiz çok güçlü ışık vermiyordu. benim gibi asansörden bile korkan kapalı alan fobisi olan bir insan için karanlık mağarada olmanın nasıl bir şey olduğunu hayal edin!! mağaraya ilk girdiğimde nefes alamadığımı düşündüm. azotun da etkisiyle hareketlerim baya bir yavaşlamıştı. birkaç saniye kendime gelebilmek için olduğum yerde kaldım ve dalışın asla unutulmaması gereken kuralını geçirdim aklımdan: panik kazayı getirir kazanın da sonucu tahminlerin ötesinde olabilir. madem bu kadar istiyordum ve daldım buraya, dalışın tadını çıkarmak yapılacak en mantıklı hareketti. buddy min yanına gittim ve fenerlerimizi duvarla doğrulttuğumuzda onlarca karidesin sağa sola kaçıştığını gördüm. bu manzaraiçin bu dalış tekrar ve tekrar yapılır dedirtecek cinstendi. mağaradan çıkarken turkuaz rengindeki deniz sizi adeta kendine çekiyor ve manzaranın sarhoşluğuyla mağaradan çıkıyorsunuz. tekneye vardığımızda buddy me dalış esnasında çok korktuğumdan bahsettim o da bana hiç fark etmediğini söyledi. evet korkmuştum ama korkumu kendimi sakinleştirmeye çalışarak yendim ve harikulade bir dalış gerçekleştirmiş oldum. mağaranın görüntülerini merak ediyorsanız sevgili hocam Atila Kara nın çekmiş olduğu videoya aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.

www.magarakasifleri.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder