12 Aralık 2010 Pazar

Deneme Dalışı

Dalıcı olmak için öncelikle eğitim almak şart. Yok ben dalıp dalamayacağımdan emin değilim sadece denemek istiyorum nasıl bir şey olduğunu diyorsanız eğitim almadan deneme dalışı da yapabilirsiniz.
Deneme dalışı (discovery dive ya da kısaca discovery de denir) yaptırabilecek yetkinlikteki dalıcılarla deneme dalışı yapmanız mümkün. Deneme dalışı öncesi size suyun altında gereksinim duyabileceğiniz beceriler öğretilir ve dalışla ilgili bir video izletilir. Yetkin bir dalıcı eşliğinde maksimum 5 metre derinlikte dalış deneyimi yaşarsınız. 5 metre nedir ki ben nefesimle bile dalarım o derinliğe diye düşünmeyin. 5 metrede 20 dakika kadar kalıyorsunuz ve dalış malzemeleriyle daldığınız için suyun altındaki özgürlüğü hissediyor, yer çekimsiz ortamda asılı kalmanın keyfini yaşıyorsunuz. Eğer şanslıysanız müren, baraküda, deniz kaplumbağası gibi su altı canlılarını bile görebilirsiniz deneme dalışınızda.(Evet gören oldu, ben şahidim!)
Deneme dalışını nerede yapabileceğiniz konusuna gelirsek benim tavsiyem dalış yapılan beldelere tatile gittiğiniz zaman oradaki dalış teknelerinin günlük turlarına katılarak yapabileceğiniz yönünde olabilir. İstanbul, Ankara, İzmir gibi büyük şehirlerden hafta sonları çeşitli dalış bölgelerine hafta sonu turları düzenlenir. Bu turlara katılıp deneme dalışı da yapmanız mümkün ancak dalış grupları kalabalık olduğu zaman deneme dalışı yapacak yeterli zaman ve eğitmen olmayabilir.
Deneme dalışı yapmak dalışı sevmeniz ve eğitim almaya karar vermeniz için güzel bir başlangıç olabilir ya da denemedim demeyeceğiniz bir aktivite, hoş bir tatil anısı olarak da kalabilir. Bu tamamen sizin nasıl hissedeceğinize bağlı!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder